Pracownia Teatralna Stasimon działająca w Suwalskim Ośrodku Kultury zaprasza młodzież na warsztaty teatralne “Corpus in arte – percepcja ciała w sztuce i naszej głowie”.
Jak zmieniało się postrzeganie i wykorzystanie ciała w sztukach wizualnych od ery paleolitu do czasów wszechobecnych mediów społecznościowych? Do poszukiwań odpowiedzi na to pytanie chcemy zaprosić suwalską młodzież. Podczas warsztatów teatralnych “Corpus in arte – percepcja ciała w sztuce i naszej głowie” porozmawiamy o zmieniających się kanonach piękna oraz ludzkiej percepcji ciała w życiu codziennym. Zwieńczeniem spotkań będzie wspólnie przygotowany spektakl.
Warsztaty przeznaczone są dla młodzieży powyżej 13 roku życia. Zapraszamy wszystkie osoby zafascynowane teatrem, chcące rozwinąć wyobraźnię, odkryć w sobie talent aktorski, szukające kontaktu z innymi twórczymi ludźmi.Poprowadzi je Klaudia Kozakiewicz, instruktorka teatru, prowadząca w Suwalskim Ośrodku Kultury Pracownię Teatralnej Stasimon w SOK, Klaudia Kozakiewicz. W programie spotkań znajdą się m.in. plastyka ruchu, praca nad dykcją, impostacją, ciałem i wyrazem aktorskim.
Projekt podzielony jest na trzy części:
- Warsztaty teatralne poruszające temat zmieniających się kanonów piękna oraz ludzkiej percepcji ciała w życiu codziennym. Za pomocą narzędzi teatralnych poddamy analizie sztuki wizualne od paleolitu do ery Tok-Toka.
- Zebranie doświadczeń i przemyśleń, które pojawią się podczas warsztatów i zamienienie ich w wypowiedź artystyczną.
- Uroczysta premiera wypracowanej wspólnie formy artystycznej.
Zapisy drogą mailową pod adresem: klaudia.kozakiewicz@soksuwalki.eu. Spotkania odbędą się w Pracowni Stasimon SOK, ul. Papieża Jana Pawła II 5 (sala 2.24) w dniach 12 marca (od godz. 13.00) oraz 17 i 18 marca (od godz. 17.00) 2022 r. Udział w projekcie jest bezpłatny.
Warsztaty realizowane są w ramach projektu dyplomowego Klaudii Kozakiewicz, instruktorki Suwalskiego Ośrodka Kultury, studentki Pedagogiki Teatru w Instytucie Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego oraz Instytutu Teatralnego Z. Raszewskiego.