Sylwester w SOK. Opera na wesoło

Sylwester w SOK. Opera na wesoło

Suwalski Ośrodek Kultury zaprasza na wyjątkowy koncert sylwestrowy skierowany do miłośników opery i operetki, ale również fanów współczesnych brzmień. 

 

“Opera na wesoło” to wyjątkowy koncert – spektakl łączący muzykę różnych epok, z udziałem wybitnych polskich artystów operowych i operetkowych. Solistom będzie towarzyszył zespół “Ostinato”. W programie niezapomniane przeboje operowe, musicalowe i operetkowe w porywającym wykonaniu oraz pięknych kostiumach. Wieczór zakończymy wspólnym toastem za pomyślność w Nowym Roku.

 

W pierwszej części wieczoru przeniesiemy się do krainy klasyki i usłyszymy “hity klasycznej listy przebojów”, między innymi kuplety torreadora z “Carmen” G. Bizeta, “La Donna e Mobile” z “Rigoletta” czy najbardziej znany muzyczny toast “Libiamo” z “Traviaty” G. Verdiego oraz “Gdybym był bogaczem” ze “Skrzypka na dachu”. Po przerwie połączymy operę ze współczesną piosenką i zabrzmią klasyczne przeboje aranżowane rozrywkowo i z dużym przymrużeniem oka. To powiązanie opery ze współczesną piosenką trafi zarówno miłośników opery i musicalu, jak i fanów popu czy rocka.

 

W koncercie występują soliści czołowych polskich scen operowych, ulubieńcy publiczności i utalentowani artyści, podbijający publiczność swymi głosami i umiejętnościami aktorskimi: Bogumiła Dziel-Wawrowska (sopran), Natalia Winnik (mezzosopran), Andrzej Wiśniewski (tenor) i Robert Dymowski (bas-baryton). Poprzez krainę operetki i opery prowadzi publiczność Andrzej Krusiewicz, wybitny spiker i lektor znany m.in. z anten Polskiego Radia. A ze sceny zabrzmią między innymi:

 

31.12.2021, godz. 20.00
Sala im. A. Wajdy, ul. Jana Pawła II 5

 

CZĘŚĆ 1: W KRAINIE KLASYKI

  • polka “Tritsch-Tratsch” Johanna Straussa syna
  • “Dziewczęta z Barcelony” N. Dostala
  • “Habanera” z opery “Carmen” Georges’a Bizeta
  • kuplety Torreadora z opery “Carmen” Georges’a Bizeta
  • walc „Nad pięknym, modrym Dunajem” Johanna Straussa syna
  • aria Barinkaya “Wielka sława to żart” z operetki “Baron Cygański” Johanna Straussa syna
  • “Mały szczęścia łut” z musicalu “My Fair Lady” Fredericka Loewego
  • “Przetańczyć całą noc” z musicalu “My Fair Lady” Fredericka Loewego 
  • “Funiculi, Funicula” Luigiego Denzy 
  • aria “Karambolina” z operetki “Fiołek z Montmartre” Imrego Kálmána         
  • tango “Por una Cabeza”Carlosa Gardela  
  • aria Tewjego “Gdybym był bogaczem” z musicalu “Skrzypek na dachu” Jerry’ego Bocka
  • duet Gołdy i Tewjego “To świt, to zmrok” z musicalu “Skrzypek na dachu” Jerry’ego Bocka
  • “Brunetki, blondynki” Roberta Stoltza 
  • żart muzyczny “Duet Kotów” Gioachino Rossiniego
  • duet “Boni – Ferri” z operetki “Księżniczka czardasza” Imrego Kálmána
  • aria “Usta milczą, dusza śpiewa” z operetki “Wesoła wdówka” Franca Lehára
  • “Góralska dumka” melodia ludowa

 

CZĘŚĆ 2: OPERA NA WESOŁO

Zacznij od Bacha (aranżacja Włodzimierz Korcz)

  • “Zacznij od Bacha” Zbigniewa Wodeckiego
  • “Jej portret” Bogusława Meca
  • “Takie tango” Budki Suflera
  • “Ściernisko” Golec uOrkiesty 
  • “Cała sala śpiewa z nami” Jerzego Połomskiego
  • “Ach, co to był za ślub” Quorum

Ach, Don Juan (aranżacja Włodzimierz Korcz)

  • aria Don Juana z opery “Don Giovanni” Wolfganga Amadeusza Mozarta
  • aria Księcia “La Donna e Mobile” z opery “Rigoletto” Giuseppe Verdiego
  • duet Alfreda i Violetty “Libiamo” z opery “Traviata” Giuseppe Verdiego
  • duet Zerliny i Don Giovanniego “La ci darem la mano” z opery “Don Giovanni” Wolfganga Amadeusza Mozarta
  • aria Figara z opery “Wesele Figara” Wolfganga Amadeusza Mozarta
  • aria Figara z opery „Cyrulik sewilski” Gioachino Rossiniego
  • aria Torreadora z opery “Carmen” Georges’a Bizeta
  • toast “Więc pijmy, więc pijmy za zdrowie miłości” z opery “Traviata” Giuseppe Verdiego

Czas trwania koncertu – około 130 min z przerwą.

 

 

1 Komentarzy

Jak się bawić, to się bawić! rodziną obsadza kilka koncertów w roku, oczywiście za pieniądze suwalskiego podatnika. Aż strach pomyśleć, co będzie się działo, kiedy głównym SOKistą zostanie Tato! 

Dodaj komentarz